Dag 4 - Split/Korcula
24 september 2009 - Split, Kroatië
Een lekker ontbijt met lokale specialiteiten ging vooraf aan onze verdere doortocht. Het is enorm zalig om zo vroeg in de morgen in zo’n warmte te kunnen genieten van deze omgeving waar er meer vlinders vliegen op dit ene moment dan er op een heel jaar te zien zijn in België.
We hebben nog wat gebabbeld met de eigenares die ons wist te vertellen dat er problemen waren allerhande wegens een zwaar stormweer in de voorbije week. Door een blikseminslag was er het één en ander ontregeld wat ook verklaarde waarom de lichten regelmatig uitvielen.
De volgende plannen waren om met een veerboot vanuit Split richting Korcula te reizen naar het apartement Priscapac in Prizba. We zijn pas rond de middag in Split aangekomen wegens een opstopping veroorzaakt door een accident. Helaas was de veerboot al vertrokken en konden we pas de volgende nemen om 17:30. Omdat er geen andere mogelijkheid was zijn we dus maar eventjes gaan rondwandelen in Split en hebben we er onze tijd wel weten te verdrijven.
De overtocht naar Korcula heeft uiteindelijk 3 uur geduurd vertrekkende vanuit Split maar ook hier weer heb ik me geen moment verveeld. Het uitzicht was formidabel alsook de prachtige zonsondergang tussen al die eilanden. Elk moment was er één om van te genieten.
Na aankomst op Korcula hebben we nog ongeveer 30 km gereden alvorens we het apartement gevonden hadden. Het heeft een uitzicht op zee en is vlak aan het water (10 meter). Hier kan ik later pas meer over vertellen omdat het nu donker is en er niet veel te zien is behalve hier en daar een lichtstipje in de verte. Het enige dat me kan bevestigen dat ik aan zee zit is het klotsen van het water tegen de oever.

















- mm: Eindelijk wat tijdruimte…
- LA: Is toch wel spijtig dat ik…
- Elsje: dank u, ik kan u garanderen…
- Elsje: Het is helaas niet altijd…
- LA: en ? vandaag geen fotootjes?
Alle reacties »