Dag 7 - NP Krka

27 september 2009 - Krka Np, Kroatië

Opnieuw starten we de dag met een uitgebreid ontbijt. Na deze enkele dagen Kroatië mogen we ondertussen wel concluderen dat deze mensen een cursus "koffiezetten" nodig hebben. Het eten is overal even lekker, maar de koffie en 'orange juice' zijn niet te drinken. Wie echt fruitsap wil (en ik bedoel dan niet vers fruitsap maar gewoon in fles) moet hier prirodno sok bestellen.

Brodarica Villa Daniela ontbijt 1 Broderica Villa Daniela ontbijt 2

Ons laatste doel was NP Krka waar het de bedoeling was om te gaan zwemmen onder de watervallen. Dit hebben we niet kunnen waarmaken omdat de weg nogal lang en gevaarlijk was en we bijgevolg niet op tijd op de juiste locatie konden geraken.

Krka 1 NP Krka 1 NP Krka 2 Np Krka 3 NP Krka 4 NP Krka 5 NP Krka 6 NP Krka 7 NP Krka 8 NP Krka 9 NP krka 10 NP Krka 11

Doch we zijn kunnen gaan zwemmen in een aangrenzend meer waar we een prachtige boottocht van 3 uur gemaakt hebben op de Krka vanaf Roski Slap.

NP Krka 18 NP Krka 20 NP Krka 29 NP Krka 31 NP Krka 39 NP Krka 41 NP Krka 44

Hier hadden we halverwege een half uur pauze op de oever aan een klein kloostertje waar schapen en ezels rondliepen en waar we konden zien hoe dat zijderupsen in de bomen hun werk deden. Dit is nog maar een zeldzaamheid bij ons maar daar hingen er misschien wel 20 per boom. (Hiervan heb ik ook een filmpje toegevoegd onder de rubriek "Video's")

NP Krka 45 NP Krka 46 NP Krka 47 NP Krka 48 NP Krka 49 NP Krka 50 NP Krka 51 NP Krka 52

NP Krka 53 NP Krka 61 NP Krka 63 NP Krka 65 NP Krka 68 NP Krka 70 NP Krka 73 NP Krka 83 NP Krka 85

Na de boottocht zijn we richting Skradin gereden om nog iets te eten en daarna ons laatste hotel op te zoeken waar we enkel nog de nacht zouden doorbrengen om de volgende dag op tijd op de luchthaven te zijn en terug huiswaarts te keren.

Skradin 1 Skradin 2 Skradin 3 Skradin 4 Skradin 5 Skradin 6 Skradin 7 Skradin 8 Skradin - risotto met zeevruchten Skradin - zwarte risotto Skradin - mixed grill